Bemutatkozás


Cégünk 1997. szeptemberében alakult, azzal a céllal, hogy két kezdő fiatal közgazdász családi alapon működtetve, főállású munkaviszonya mellett tapasztalatokat szerezzen az üzleti élet terén is. Kezdetben egyéni vállalkozásként fogadtuk Bélapátfalva és környéke vállalkozóinak könyvelési megbízásait. A feladatok sokrétűsége megkövetelte, hogy további fejlesztéseket valósítsunk meg mind a humánerőforrás, mind az alkalmazott technika terén. 2000-től újonnan alakított gazdasági társaság keretein belül, 4 fő főállású alkalmazottal, és ettől az évtől már tulajdonosként is főállásban, két irodában Bélapátfalván és Egerben (egy ügyvédi irodával közös ingatlanban) álltunk megbízóink szolgálatára. Ügyfeleink igénye egyre szélesebb skálán mozgott, ezért, hogy minden követelménynek megfeleljünk, bővíttettük szolgáltatásainkat. Így a társadalombiztosítási kifizető helynek számító cégek bérszámfejtése, külföldön működő magyar cégek könyvelése, valamint a pályázatfigyelés, pályázati tanácsadás, pályázat-írás mellett, megteremtettük lehetőségét, hogy az ügyvezetés tagjai bekerülhessenek az országos ingatlanszakértői névjegyzékbe.

Egy 100-120 ügyfelet számláló szerződéses kapcsolat azonban még ettől is többet kívánt. Hiszen ha egy projekthez pénzügyi tanácsot adtunk, üzleti tervet készítettünk, majd a leendő partnerünk megalapította az új cégét, a beindulás napjaiban, heteiben, napi szintű adatot szolgáltattunk, közösen dolgoztuk be magunkat, annak érdekében, hogy a továbbiakban a gazdasági tevékenység folytatása mellett az adminisztrációs rész is precíz, pontos, törvényes legyen.

A kis-és középvállalkozások forráshiánya egyre jobban erősödött az elmúlt 5-10 évben. A könyvelőiroda alkalmazottainak és ügyvezetésének fel kellett készülnie az egyre nagyobb számban jelentkező hiteligények elkészítésére, és az ehhez tartozó adminisztráció lebonyolítására. Széleskörű, kimondottan jónak mondható banki kapcsolatrendszerünket kihasználva, igyekeztünk ügyfeleink válláról levenni az adminisztráció és a bürokrácia terhét. Megállapítható, hogy az esetek 100%-ában, a dinamizmus, a célszerűség, a gyorsaság, a rugalmasság, az alkalmazkodás, és az alkukészség meghozta a várt eredményt. Sokat jelentett, hogy az ügyvezetés – bejegyzett ingatlan szakértőként – a hitelfedezetek megállapítását saját, maga végezte, vagy szakértői szemmel kontrollálta, a már elvégzett értékbecsléseket.

Ügyfeleink innovatív gondolkodása, magatartása megkövetelte, hogy a pályázatok figyelésében, megírásában, elszámolásában is részt vegyünk. Ez a tevékenység nem tartozik kimondottan a könyvelés-adótanácsadás feladatkörbe, de tekintve, hogy a pályázatírásra szakosodott cégek, úgyis minden adatot, információt a könyvelőktől, könyvelőirodáktól kérnek, egy-egy ügyfél pályázatának elkészítésekor, arra a következtetésre jutottunk, hogy ki hagyjuk a pályázatíró cégeket, és igyekszünk magunk elkészíteni azokat a pályázatokat, amelyekhez az adatokat a legapróbb részletekig nekünk kellene szolgáltatni.

A nagy létszámú ügyfélkörben törvényszerű, hogy időnként akad olyan vállalkozás, amely nehézségekkel küzd. Egy-egy ilyen eset kapcsán irodánk az első esetekben a saját ügyfélkörön belül irányította az ügyfeleket egymáshoz. Így az adott ügyfélnél felhalmozódott szabad kapacitás rövid távon vevőre talált, irodánk tevékenységi köre pedig bővült az üzleti partner közvetítéssel oly módon, hogy ma már országhatárokon belül és azon túlról is szervezzük a kereslet és kínálat összehangolását.

2016. év tavaszán jelezték irodánk ügyfelei, hogy humánerőforrás problémákkal küzdenek. Nevezetesen ugyanúgy, mint az ország többi megyéjében is nehéz megfelelő szakmunkást, adminisztratív létszámot, vezetői pozícióra alkalmas kollégákat találni. Mivel az ügyvezetés korábban már foglalkozott humánerőforrás menedzseléssel, így irodánk egy környező országokra is kiterjedő (Szlovákia, Ukrajna, Erdély) közel 400-450 fős adatbázist állított össze. Ezen adatbázisunkat folyamatosan bővítjük, és helyi, de nyugat-magyarországi, közép-magyarországi és esetenként ausztriai, németországi munkahelyekre közvetítjük az adatbázisunkban megjelenő munkavállalókat.